wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Monday, February 14, 2011

my new gadget...gadget ke panggil mende ni?

ari sabtu aku n mama g midvalley..kekununnya nak anta camera sony mama tuh tuk service..tp hampeh...kena anta g kat Sony Service Centre depan Midvalley..waktu mama tanye kat cheras selatan tuh, dorang suh anta kat sony centre midvalley n bukannya depan midvalley..aku ni sengal2 la g tanye kat ah leong [ntah ape name die, sesukati aku jek bg name kat org] sony centre tuh...mujur leng chai tuh comel...die kate bukan kat sini tp kena g service centre kat building depan tuh tp time tuh da tutup yer...

disebabkan xdpt melunaskan tujuan asal ke sana, maka kami pun menukar  matlamat kepada pencarian breadmaker [BM] yg murah...kami meneruskan perjalanan dgn meng'skodeng' segala kedai yg ade kat situ...kami masuk la jusco...ade jual BM tp mahal sgt la..xkuasa aku nak beli breadmaker sampai 900!!!padahal aku bukan ari2 buat roti pun..aku meroti pun klu angin rajin sampai jek...klu x, mmg hampeh...

masalah aku dgn mama ni, klu xdpt ape yg aku cari pun,x de hal..aku bleh substitute kan kepada mende lain...maka nya, kami telah terlihat & membeli set steamboat & grill...mama kata boleh la beli sbb aku slalu mkn grill2...aku pun menyokong dgn muke comel sambil berkata:

"a'ah ma, boleh letak kat tgh2 meja cam kat kedai korea tuh...siap psg ekzos fan skali..best, best!"

mama reply, xabis2 dgn korea...ahhahhahahhaha..aku kan mmg fanatik terlebih skit...
 
dlm imaginasi aku, aku nak beli yg rupenye gini...tp xde plak kat jusco tuh..yg ade seperti dibawah...

Dengan itu saya telah berjaya menghabiskan duit membeli peralatan yg xberapa nak perlu seperti diatas...aku panggil staff laki ni minta tlg aku...kiteorg test dan ianya berfungsi dgn baik dan budak ni pun masukkan n wrap kotak aku balik...budak test ni x advise aku psl warranty n segala..so, aku tanye la kat die..time aku bertanya die sibuk berborak dgn staff pompuan bernama norlinda yg berslang kelantan..aku senyum je sbb dgr loghat budak pompuan tuh, ate baru sampai dr kelantan ke hape..biasenye klu budak kelantan ckp dgn budak kl dlm slang standard tp die dok ckp kelantan..aku xkisah la dorang nak borak tp please bukan depan customer yg tgh menunggu...tp sbb mood baik, aku xmarah..sambil berseloroh aku sound adik tuh. "adik ni berborak plak time org tanye"...die tersipu malu..settle bab gadget dapur baru...

pastuh kiteorg sambung g skodeng mende lain plak n mama menjumpai pakaian yg diminati..maka abis lg duit kami di sana yg pada asal nya hanya dtg tuk hantar service camera!!!mama ajak aku singgah carrefour tuk beli ayam..kata excited nak pakai gadget baru kan, haruslah terus beli bahan2 masakan tuk membuat ayam bakar ala2 kenny rogers tuh...kat umah ade je ayam yg da siap potong, tp kami g beli  ayam lg sekor...gayanya macam ade 10 org kat umah yg nak mkn..padahal kami 3 beranak jek... pusing2, nmpk ekin mawi kat kaunter...memula xperasan pun tp bile aku dgr sore mcm familiar, aku kalih la...mmg die... tp aku bukan minat dgn beliau, maka wat xreti sahaja...lain la nmpk jang guen suk...mau biol aku kat situ...hahhahahhahhaha...

nak dijadikan cerita, sampai umah aku pun perap ayam dgn segala tok nenek die..aku kuarkan gadget baru beli tuh sambil show off kat daddy...daddy sengih je coz nyampah kot tgk 2 beranak yg suka ngabiskan duit ni n bersyukur sbb die xikut, klu x duit die yg akan kami kerjakan..

bile da kuarkan sume, aku tgk "eh, dpt senduk free la ma..kite xtau pun td..."aku pun psg la komponen2 ke posisi sepatutnya...tiba time nak cucuk wire tuh, dok kalut cable plug xde...klu xde aku nak msk camne??pakai dapur gas ke hape?dok selongkar kotak balik..sah mmg xde...

haish...aku nak kena g midvalley lg skali...ape punye sengal la budak jusco yg test mende ni td...da test die bleh plak xmasukkan plug tuh...mmg hangin...da la ujan lebat giler nak drive g midvalley tuh, bertambah la hangin aku....

sampai kat jusco, budak yg test aku nye brg tuh xde, so aku tanye je la dgn staff kat situ...
die kate "oh, ye ke?" jap ye kak saya cr..pastuh die bwk kuar sume cable yg available kat test counter tuh n aku kte sume tuh bukan wire die sbb aku da tgk time budak sblm tuh test..
die buleh argue dgn aku, "kak, sume plug point kat sini adalah standard"
aku kate la, "adik bukan yg itu, die ade besi kat tgh2..akk tgk time die test td...xcaye g tgk kat display unit tuh..."saja la kan nak bg aku bertambah hangin!!!!
die g tgk display unit n mmg btul kate aku, n die kena bukak kotak lain tuk aku..n try cable tuh n die bg kat aku tp sambil die  dok try, mulut aku laju je la membebel..aku siap sebut psl budak yg sblm tuh dok berborak dgn staff pompuan tuh n aku meluahkan kebengangan aku kena ke situ lagi sekali n die tanye kat sorang new staff tuh sape yg handle aku sblm ni..bleh la new staff tuh nak coverline...

dan dgn selamba aku sound kat new staff tuh, "awak pun ade sama time dieorg borak td"
pastuh br die kate oh, firdaus ke??
aku xtau name budak lelaki tuh tp aku mmg hangin sbb bertambah kos aku membeli mende tuh sbnrnya..n sape yg nak tanggung kos duit minyak, toll, parking tuk aku g kedua kalinya tuh?!!!
menyusahkan btul...elok kiteorg leh dinner kul 8, xpasal2 kiteorg dinner kul 10....

balik aku trus la membakar ayam n membuat kuah tomyam tuk steamboat...nanie yg comel n husband pun ade tuk ngabiskan mknn itu..tp sbb da dinner lmbt, alamatnya xsempat la nak snap gambo....sume org da lapo!

Kesimpulannya, sila tenung n peratikan budak yg bungkus brg kite pas test tuh ye, jgn ade komponen yg xcukup...menambah keje kite je nak kena g lg skali!



2 comments:

  1. muahahaa..rajin gak laa ko gi time time tu gakk..klo aku pospon laa kot.. tp cam bes eh mende alah ni..bape juta wey? masak gune letrekk ek?

    ReplyDelete
  2. @k a m i s a

    haruslah pegi time tuh jugak, aku n mama da xcited nak pakai mende ni..sampai kami g beli ayam sekor gik semata tuk wat grill..
    a'ah pakai letrik..murah jek mende ni...RM188.00 jek..tp cap ayam yer..klu brand baik punyer tuh, harga pun baikkkkkk sgt!paling murah RM400++ kot klu brand best tuk..

    ReplyDelete