wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Friday, February 25, 2011

:::My lovely family:::

n3 ni pasal percutian kami sekuarga ahad lepas 20/02/2011..nanieyangcomel a.k.a mak lang, adek aku nak g berjalan, time tolong die kat burger, die kate nak g PD camping, mcm best jek..aku pun on..tp last2 memasing mcm xsanggup je nak tido dlm khemah tuh kan, kami decide cr bilik..tp hotel yg dikehendaki sudah penuh kecuali suite yg mahal!!

kiteorg discuss, n agreed g berkelah kat PD ari ahad jek..pegi balik ari...pagi tuh, aku n mama siapkan lauk berkelah..ayam goreng, sambal kosong, kerang rebus, pucuk ubi, air asam, n sayur goreng. konvoi 3 kereta, kete aku, kete abg n kete pak lang...

mmg best la g PD kali ni, org xramai, mmg kiteorg seronok...aman bahagia jek bile pantai xcrowded..bilik mandi die pun kosong, so telah bertukar cam bilik air kat umah dgn 2 org anak buah aku tuh...dorang bantai main air paip pulak pas abis kat laut..kite layankan gambo di bawah...


 2 org yg sgt excited tuk g pantai...


ni awek memalu...si epit..memula time nanie tanya, "epit ikut?" aku pk, nape plak anak kakak sepupu aku a.k.a nurul hayani ni nak ikut..aku tanye "epit mane?"rupenye future SIL...hahahhahahhahaha..siap pakai baju sama lg 2 org ni..xkose ahkak...mama n daddy ni mmg sporting, mmg xkisah, janji berperangai baik dan tau hormat org tua!

sebab mama adalah org last yg siap mkn, maka gambo mama je yg ade time tgh mkn...

ini olang, sudah bengang sbb sume org nak masuk laut xmau main pasir!!die takut nak masuk laut, buleh?padahal sblm tuh excited giler, org tgh mkn die ajak mandi...x sabar2 bile da sampai kat gigi air, die xmau masuk pulak..


mak lang la yg layan deme main pasir berbatu tuh!!sakit tgn ooooo nak korek pasir tuh...abis kuku calar balar...

 lovely couple la kenununnya...xkose!!hahhahhaha

br pas nanges, takut masuk laut!!!bile da masuk, xmau kuar pulak...nak berpeluk n dukung dgn mak ngah je kejenye..kena la mak ngah duduk dekat air yg paras pale lutut pun xsampai.sedih!

pas abis PD, kiteorg teruskan perjalanan ke bandar hilir melaka...aku kena drive sbb eyit da penat main air...kekununnya nak tido...da la ahkak xbwk spek, dgn mata agak2 kurang jelas tuh ahkak teruskan je perjalanan..tawakal, janji jgn hujan, mmg makcik xnmpk!tp eyit xjadi tido, risau katenye..yelah kiteorg lalu jln kampung n bukan highway...malah yg menambah kerisauan beliau adalah saya pemandu baru yg xnah bwk kete g sane sdg memandu tanpa kanta pembesar saya!hahhahahahha..kami naik bertiga[saya, eyit n epit], mama naik dgn abg n daddy naik dgn mak lang semata2 nak bg chance eyit berdating dgn awek...hahahhahaha

sampai gak ke bandar hilir walaupun 2 kali terpaksa u-turn sbb salah simpang...memula pak lang lead sbb die bwk daddy sbg pemandu arah tp daddy pun da ala2 lupa gitu...terlepas simpang, kiteorg u-turn balik n aku plak lead..aku pun ingat2 lupe..terlepas simpang gak sbb eyit sibuk berborak dgn aku bukannye nak bace signboard!hahahahhaha..pas u-turn balik, aku suh die bukak GPS..xmau terlepas simpang lagi...kiteorg sampai kat tepi jalan area klebang yg byk jual belacan, cencaluk tuh...tanpa minta persetujuan kete2 lain, aku bg signal n benti je...sbb aku tau mama mesti nak beli belacan dgn cencalok tuh..aku benti je mmg sah, mama kuar g membeli!mcm2 dibelinya, cencalok da siap bacuh pun dibeli..alahai, ibu ku!!



 apahal dgn muke mamat ni??suke buat muke pelik time org snap!

antara gambo yg melepasi jawatankuasa penapisan!



muke org yg da penat berposing!klu letak dlm kete ni kompem tido...

kami lepak2 jap kat dataran pahlawan tuh..tetibe si danish nak naik ke bukit afamosa tuh...sila kan la, mak ngah malas nak mendaki tangga tuh!!nenek la yg kena ikut die sbb org lain sume xmau naik..bile abg naik, si adik pun nak ikut, so papa la yg kena bwk die..so mama, abg, danish n nya sara [die sebut name die sendirik gini, sape name saya?adik...sape name adik?nya sara...]naik..mak ngah dgn yg lelain tunggu kat bwh sambil mkn aiskrim..nmpk jek danish kat tangga nak turun, mak ngah suh sume org abiskan ais krim memasing lekas2..tp danish sempat gak nmpk...so mak ngah bg la balance yg mak ngah punye..xmau beli yg lain, xbuleh mkn ais krim bebyk, nnt selsema!


sume org bercouple..aku?jalan la dgn maid abg!!hahahhahhhaha

happy jek muke abg time ni...suke!

mlm tuh kami g dinner kat umbai, xde la sedap sgt..ke kami salah pilih kedai...ikan kembung bakar aku, sama mcm lauk ikan rebus kucen aku...kaler putih aje..xlalu makcik nak mkn...tp lauk lain sedap gak n harga berpatutan la...gambo xde, sbb saya xberkenan dgn lauk itu..hahaahhahha..lg pulak, time tgh mkn tuh, abg dok received msg yg menyumbang kepada meletupnya kemarahan aku mlm tuh!

0 comments:

Post a Comment