wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Thursday, February 10, 2011

Chinese New Year Special part II

sambungan dr part 1 sblm ni...nak tau click SINI yer...

balik dr Sungkai, kiteorg pun teruskan plan asal iaitu pulang ke rumah Bukit Sentosa, Rawang...sesampai je kat umah, mengucap panjang memasing...mmg umah tinggal sungguh la bile tgk keadaan rumah tuh...tanpa cite pjg, memasing meringankan tangan memasing, mengemas umah..at least kemas r skit n buleh la nak tido dgn selesa skit kat hall tuh...ape hal lak umah byk bilik tp tido kat hall kan??sbb nye umah tuh, umah tinggal...kipas pun xde apa lg la aircond kan??so yg ade kipas kat hall aje, so reramai tuh lepak kat hall je la...aku ngan mama tido kat master bedroom..klu tidak, mmg aku kena tido pakai tudung la kan...

mlm tuh, pas aku siap mengemas, mama kena sambung msk dinner tuk adik beradik aku..besar btul perut dorang ni...ate kul 8 br je mkn kat R&R Ulu Bernam, sampai umah nak melantak lg..tp setakat nasi goreng yg senang tuh ape ade hal nak masakkan???sudah makan, deme melayan daddy plak...g menjala gamaknya tgh2 mlm tuh kat ampang pecah...mmg xgemar la aku dgn xtvt tuh, da la nyamuk byk, dok dlm gelap gelita tuh, nak masuk air bsh2 lg...haish, mmg xsuke..so, aku ngan mama xmau ikut...dok umah lg baik..

aku da lena time dorang balik...hihihihi..dorang bwk balik ikan mende ntah, aku xkenal...ikan tuh la lauk lunch keesokkan arinye...pas lunch, kami pulang ke cheras, umah cheras xleh tinggal lame, amidio xde org nak bg mkn..sian kat die...

ptg tuh, memasing xtau nak wat pe dah, so adik aku a.k.a nanie yg comel ajak sume g bowling..die payung...kami decide jumpe kat the mines kul 8 mlm sbb memasing nak blk kerumah sendirik dulu ptg tuh...kami memenuhkan masa dgn xtvt supaya abg saya dpt melupakan mslh beliau wat sementara..kami layankan aje la ape pun yg die nak wat weekend tuh...



 
 mama sdg bersedia untuk menyumbat bola itu ke longkang...hahahhahaha

pandai gak mamat ni main bowling walaupun pas beberapa tahun die xsentuh bola tuh...

 ni apahal ni???bola tuh berat sgt ke sampai nak ikut bola tuh golek skali?

daddy pun main tau...cube tgk budak kecik tepi tuh, terer gak budak tuh main walaupun bola berat...camne la aku xmakin gemok, bowling yg punye senang ni pun aku xminat nak main...mmg xde semangat kesukanan sungguh la aku ni...

 

 padah berposing, terus ke longkang bola beliau!

 
epul ni baling bola tuh dgn style mcm pro..klu org lain baling straight je, die baling lain mcm skit...bola tuh leh corner lak time dah nak sampai kat pin tuh...epul yg terer ke aku yg mmg xreti??hehhehehehhe




pas main bowling, masa tuk mengisi perut pulakkan...abg saya ajak kami g saba restaurant kat cyberjaya nu...nak mkn mknn arab katenye...kami ikut saje walaupun aku tau, adik beradik aku bukannye minat nak mkn mknn arab...tp y not kan, tukar selera sekali sekala...

so kami menuju ke sana..kami order:
  1. 1 large set of Hanith Lamb - for daddy & eyit
  2. 1 quarter set of Hanith Chicken - for abg
  3. 1 half set of Grilled Chicken - for nanie & epul
  4. 1 set of Chicken Shish Tawouk - for myself
  5. 1 watermelon juice
  6. 2 barbican
  7. 1 lemon tea
  8. 2 lg air tp aku xingat air ape..
total sume RM110.00...
mama xmkn, die rase sikit2 je..sbb mcm yg aku bgtau sblm ni...disini...first time, kami tgk abg aku mkn dgn byknyer...aku pun terkejut gak tp wat2 xnmpk je la...berselera la tuh..slalu ciput je die mkn, sbb tuh la bdn die sekeping jek...xmcm aku yg da size tong drum ni!!!

gambo mknn aku mmg xsempat nak snap sbb bile order sampai je adik beradik aku trus belasah mkn sbb memasing da sgt lapar..da kul 10 lebih almost kul 11 rasenye br dorang dinner...so, ini je lah yg sempat di snap pada mlm itu...




ni la chicken shish tawouk tuh...aku tanye camne aku nak mkn klu deme xbg aku sudu garfu..rupenye, nanie dgn epul g sorok...last2 belasah je pakai tangan..lantakkan...xkire, lapo punye pasal!

0 comments:

Post a Comment