wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Thursday, February 10, 2011

Chinese New Year Special part I

Cuti chinese new year rituh sgt pjg, so aku ngan mama decide nak balik umah kat bukit sentosa,rawang tuk kemas umah yg sikit lg bertukar menjadi stor en.ismail yakub..uiks, sakit pale weh tgk rumah da serupa stor...daddy saya mmg pantang tgk umah kosong, mula la die simpan segala mende yg kiteorg xtau pun keperluannya...nak marah, bapak aku tp klu x, pale aku yg pening...1 tabiat die, suke simpan barang...paku karat pun simpan jugak!!!!

kiteorg plan blk sane malam 2hb tuh tp bila sampai ari kejadian, memasing nak ikut..so xjd blk mlm tuh n gerak pg esok nye tp bukan terus ke destinasi!!my sister a.k.a nanie yg comel ni sibuk nak g sungkai, mandi air panas...ape jadah mandi air panas pada cuaca panas pun aku xtau...budak sorang ni, berjalan je kejenye...

disebabkan abgku sengsorang kat umah, kiteorg pun angkut die skali tanpa anak & bini beliau...mmg syok bile berkumpul adik beradik je tanpa ade budak kecik 2 org tuh, sbb kiteorg plak yg bertukar menjadi budak kecik...ahaks...

beriya g hotsprings dgn meredah jammed...ape highway jammed???xde makna yer membayar toll mahal kemain tp jem cam siput babi bergerak!!plak tuh aku yg drive, mmg hangin 1 badan beb...pagi tuh adik aku nak bwk, tp aku kate xpelah, meh akk drive..skali tuh amik ko, setakat g sungkai yg selalunya xsampai sejam jd 3 jam...elok kiteorg xlapar dah jd lapar...sampai kering la tank kete aku!

sesampai je kat hotspring, OMG penuh jugak!!!!!disebabkan penat meredah jem selama 3 jam, kite kasi isi perut dulu sebelum g main air tuh..dpt parking je kami trus berkelah kat tepi kelapa sawit tuh weh, xsempat nak cr port baik skit gamaknye..belasah je kat tepi jalan tuh...xkira dah, malu tolak tepi, perut lapo punye pasal..korang buleh??hahahhahhahha...

otw, berjalan dr parking ke kolam tuh, ade la anak cina umur 15-16 tahun ni ckp dr blkg, dekat dgn tinge aku, "aunty, itu tag oren mane beli?"aku toleh, die ckp dgn sape...rupenye die ckp dgn aku...bile aku toleh, die tukar dialog..."kakak, ni tag mane beli?" haishhhh, ni bikin angin ni...aunty hotak ko!!!aku pun memaniskan muke n bgtau die...so abis bab anak cino yg bg aku hangin...tp pastuh aku tanye kat adik beradik aku, dr blkg aku ade gaya makcik ke???adik aku tanye nape, bile aku cite dorang bantai gelak pulak...bertambah hangin!!!

moh layan antara gambo2 yg sempat saya snap time dlm air tuh... 




mandi air panasnye adalah gak 10 minit..pastuh dorang g masuk kolam air sejuk plak...so, ape fungsi kite dtg jejauh klu nak setakat nak mandi air sejuk tuh??baik mandi kat umah je..tp kami layankan saje la ati abg saya yg tgh lara tuh..at least, bile dgn kiteorg terhibur gak ati die kan???

msg tuk abg saya yg dicintai:
lupakan segala mslh yg melanda & mari teruskan kehidupan anda dgn hati yg gembira..sesungguhnya kami adik beradik masih bersama anda, seperti yg akk ckp sblm ni..cinta kami adalah cinta yg ikhlas bukan kerna harta atau rupe..akk xmau kol tanye psl prob tuh dulu sbb akk xmau abg segan dgn akk, akk tau abg mesti sedih & segan klu akk tanye lelebih kan..walaupun akk xnah kol tanye, tp akk tetap amik berat..akk tetap dgr dr mama & adik2...akk xmau campur tangan & mengeruhkan suasana lagi..[oh sedih okeh...]..Chaiyokkk, aja aja fighting!!!




ni plak gambo yg sempat disnap time singgah R&R Ulu Bernam having our dinner...sedih weh bile g tempat2 mkn ni time aku tgh diet!!!xde mende yg mengikut menu diet 1 hal, tergoda tgk sega mknn tuh 1 lg hal...haish...last2 aku mkn waffle jek tuk dinner arituh!




 

conclusion kepada n3 arini, aku kena berazam dengan teguh & kukuh untuk diet dgn konsisten selama setahun supaya saya tidak dipanggil makcik lg pada umur yg br 26 tahun 2 bulan ni...ahaks...

2 comments:

  1. ada org pgl ko makcik?? haha cm sm ja situasi ngn aku... tp da bertahun dl la... :D

    ReplyDelete
  2. @~~Ticer Wann~~

    a'ah..aku ingat aku sorang jek...rupenye ko skali...tp makcik sgt la kan gaya aku?!!
    mencikk...

    ReplyDelete