wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Wednesday, December 1, 2010

Ya Rabb....panjangkanlah umur ku...



 today , is my birthday!!!

Alhamdulillah, segala puji-pujian hanya untuk ALLAH s.w.t kerana masih lagi memanjangkan usia ini disaat meraikan hari kelahiranku yg ke - 26 tanggal 1st December 2010..

"Ya ALLAH, ya tuhanku....aku bersyukur pada setiap deru nafas yang dihembuskan & setiap nadi yg berdenyut..sesungguhnya aku bersyukur dipanjangkan umur sehingga ke hari ini. Kau berikanlah aku kesihatan yg baik dan umur yg pjg..Kau ampunilah dosa2 ku dan juga dosa kedua ibubapaku, kau berikanlah kesihatan yg baik dan umur yg pjg buat mereka. Moga umur yg diberikan oleh mu ini, dapat ku gunakan bagi mengingati dan bertasbih kepada mu malah mendekatkan aku kepada-Mu dan berbakti kepada kedua ibubapa ku.... Moga aku masih dilimpahkan rahmah dan kurnia mu ya ALLAH...aku memohon hidayah dan petunjuk mu agar aku tidak lagi alpa dan asyik dengan hal duniawi sehingga kekadang aku terabai akan tanggungjawabku terhadap mu ya ALLAH...Kau permudahkanlah segala urusan ku dunia pada siang hari agar aku dapat menambah ibadahku kepada mu di malam hari....amin..."

Umur da meningkat lg setahun...maka berubah la angka dr 25 kepada 26...ishhh, terasa tua okeh bile tgk angka baru tuh..kwn2 yg sebaya aku ramai dah lama masuk umur 26 ni..

huargh...dgn pertambahan angka tuh, maka bertambah juge la paras stress dlm diri ini...letih tau nak jwb soklan2 cepumas dr ramai org, lg2 pas adek aku kawen...antara soklan yg sering di aju kepada aku:


"adik da selamat, kakak bile lagi??"
"umur da brape ni?bile lagi???"
"cecepat la, dah xsabar nak mkn nasi minyak ni..."


dan jawapan yg sering aku jwb hanya dgn senyuman!!!klu mulut ni terasa byk air liur tuk dibazirkan, maka dengan rajinnya aku jwb: "ntah la, pakwe pun xde..camno??tlg la carikan..."dan bicara akan terhenti disitu kerana mereka xterdaya nak menjawab permintaan ku...hehehhehehhehe...

klu tanye aku pasal kawin ni, sape xnak kawin kan?tp ntah la, kisah beberapa tahun lepas semasa masih di UIA membuatkan aku muak + malas dgn kerenah insan bernama lelaki..aku lebih gemar bersendiri begini..bukan kerana aku frust sgt tp aku da jd malas...aku senang bergerak sendiri untuk segalanya walaupun kekadang terasa sunyi..hmmm, mungkin jodoh ku telah berada di sana kot...

insan yg aku sayang dr dulu tanpa sesiapa mengetahuinya melainkan aku dan empunya diri, telahpun dijemput ALLAH pada november lalu...aku sedih tapi pada siapa harus ku luahkan???tiada siapapun yang mengerti melainkan kami dan ALLAH. 
 
tp ALLAH lagi sayangkan die dan aku mendoakan agar rohnya ditempatkan bersama org yg soleh..insyallah, selagi ALLAH memberikan nafas pada diri ini akan ku doakan kesejahteraan mu di sana wahai chinta hati ku...selamanya kau di hati!




tgh sibuk2 wat chart, bos dtg n bg kad besday tuk saye tp tulis name yatie....PLEASEEEEEEE...sgt la gile glamour yati tuh...dlm newspaper nak enteprem, kat dlm card pun die sibuk jugak....





Lunch, celebrate besday dgn bos2 di penang village kat bwh opis saye sahaja...senang , turun lift je dah sampai!!!

 pictures credit to tailim

saya da lame xmkn lunch..tp saye ikutkan juge n disuruh mkn mcm2 sbb besday girl kan..beriya la waitress tuh recommend segala tok nenek menu die suh aku order..sume die kate sedap...nak order nasi , too heavy sbb mlm  celebrate dgn family plak..so last2 saya order bihun tomyam jek...hikhikhik..pastuh bos suh pilih dim sum mcm kat bwh ni...saya mkn 1 je pun walaupun ordernye 3..yg lain bos tlg settle..alhamdulillah, kenyang..xsempat nak amik gambo segala sbb dgn bos2 kan...so layan gambo dr website dorang je la ye....

 yg ni credit to uncle google

ni antara decor kat situ...saya suke decor nye sbb kaler itam putih...colour kegemaran saya!!!!


 
 pictures credit to tailim

Thanks to my bosses untuk lunch hari ini....

mlm celebrate dgn family plak...gambar upload later..




 Seperti selalu, besday sesiapapun adalah besday mereka!!!sila rujuk gambo dibwh....






1 comment: