wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Thursday, July 14, 2011

aLHaMduLiLLaH...bertemu juga!!



da nak masuk ramadhan dah lg skali kan...alhamdulillah..aku bersyukur sangat ALLAH bg kesempatan dan kesihatan yg baik tuk kita menjalankan ibadah ni lg skali tahun ni kan..



alhamdulilah jugak sbb aku da siap2 ganti puasa time syawal dulu..xlah kelam kabut nak marathon ganti puasa bile bulan sya'ban menjelma...skrg ni pun berapa ramai yg update status sdg berpuasa kan??tp xkisah la, ganti cepat ke lambat ke, janji berganti kan..cume aku mmg suke ganti awal2...sbb aku ni kan pelupa ya amat..kang ingat2 lupe lak brape ari aku dpt cuti time ramadhan tuh klu nak ganti lambat2 ni..supaya aku senang ati, maka aku ganti la dlm bulan syawal tuh jugak...xkira la klu mak aku sibuk nk g beraya pun, aku nak puasa jugak..

yg aku ingat tahun lps, aku puasa nak dekat 2 minggu gak dlm bulan syawal tuh...direct 2 minggu sbb aku wat dgn puasa sunat 6 skali...ramai suh aku skali kan je niat tuh tp aku rase xbest la nak skali kan sbbnya, 1 tuh puasa wajib n 1 puasa sunat..so, aku wat asing2..tuh yg kena puasa lama tuh...org sibuk makan kuih raya kat opis n aku masih berpuasa..tp ade aku heran dgn kuih raya tuh sume??

klu time nak dekat bulan puasa ni kan, aku mesti teringat kat mek lily..kwn time study dulu n skrg da jd mama kpd safiyya n isteri kpd pok nik [nik nadzim kot name die]...mek lily ni klu time2 gini, die mmg kena wat marathon ganti puasa...sokmo xlarat minah ni..n klu die puasa mmg lembik abis la keadaan die, nak jalan pun xlarat gamaknya..nmpk mesin jual air tin tuh pun die bleh terliur..nampak lift lg lah, nak melekap je muke die kat lift tuh sbb sejukkan besi lift tuh kena aircond..jatuh kesian bila kita nengoknyer...mek ly, mu wat gitu g ke pas kawen ni??

sedih tau, rejab rituh aku xsempat nak puasa..byk nah agenda sampai terlupa nak puasa...hampehkan??puasa sunat rejab dapat sehari jek..n puasa sunat sya'aban lg la..masuk je sya'ban aku angkat bendera jepun..camno???tp aku nak jugak wat puasa sya'ban, akan ku usahakan nnt..

anyway, aku nak ucapkan selamat berpuasa bagi kawan2 yang sedang mengganti puasa n selamat menyambut ramadhan bagi semua muslimin dan muslimat yer..aku ucap in advance sbb nak nunggu aku update pun sgt lama kan..silap2 kang da nak raya br aku sempat nak update..fb pun da lama xbukak...bz skrg ni..next n3 aku cite nape aku bz giler lately..

0 comments:

Post a Comment