wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Thursday, July 14, 2011

LaMe TaK UpDatE fB..aPaKaN pULaK la bLoG!!


lame dah aku xsempat nak beronggeng di fb..nak update blog lagi la..nak wat hobi kesukaan aku iaitu masak2 pun xberkesempatan..rase2nye bulan lepas kami sekuarga byk giler mkn kat luar dr msk kat umah...

alkisahnya....

sebulan yg lepas kami sekeluarga sibuk dgn problem abang aku & wife die ni..berulang alik hampir setiap hari ke puchong...penat xterkata la...bergegas balik dr opis, siap2 bertolak ke puchong pulak..leh bayangkan x???penat tp sbb adik beradik ade mslh kan, xleh la nak berkira..tlg mane yg mampu...aku malas nak cite pjg tp dorang sepakat amik haluan masing2..bile da jd gitu, macam2 mslh lain pulak nak di uruskan..abg aku kan sewa kedai n bukak kedai dobi, n bebaru ni owner kedai tuh da bertukar..owner br suh abg aku byr deposit baru pulak padahal da byr dgn owner lame dulu..sbb owner xnak bih kuang, die decide berpindah..so kena la berpindah ke kedai lain..n bile pindah kedai tuh dlm 2 minggu, ade mslh lain la pulak sampai aku mmg jd kuang ajar dgn org tua..sbb tulah la kat fb status aku asik2 marah2 jek...dan malam tuh jugak ade org yg makan penyepak kaki size 9 aku ni...dah aku kate jgn duga kesabaran aku tp nak jugak ckp mcm2 lg..rasakan..dah la, malas nak ingat mende yg menyakitkan ati aku!!!

so, berpindah lg skali..tp yg haru nye, time ni xde org pun nak tlg pindah..adik lelaki aku kat melaka n abg kuar kluar g mana ntah, padahal kiteorg dtg nak tlg pindah brg2 kedai die tuh..yg ade aku, nanie, epul, mama n daddy..mujur ade abg lori yg sgt baik tuh..die tlg skali angkat brg tuh n bukan tunggu kat lori jek..


so, skrg budak berdua seperti dlm gamba diatas da duduk dengan family aku sepenuh masa sbb nya papa n mama dorang da bwk haluan masing2..sbb xnak masa depan bebudak ni huru hara, aku dgn family decide biar la kiteorg je yg bela dieorg..so skrg dorang mmg duduk umah aku..sedih owh bile tengok dua beradik ni...

setiap ari bile dgr bunyi moto aku time balik keje, abg berdiri depan pintu xmau kasi aku masuk dulu sbb umah bersepah..takut nak tgk aku bertukar jd monster la tuh...pastuh adik plak dtg depan pintu sbb nak suh bwk dorang g jenjalan..bebudak kan..ape yg die tau selain main2 dan berseronok..so skrg, aku kena bergegas dr opis dan bwk dorang g taman..main buaian dan pusing taman dgn beskal...klu xg taman pun bwk jalan2 pusing jusco...ari2 aku g jusco, mcm aku mmg ade punch card kat situ gamaknya..tp xpelah asalkan dorang seronok..

1 ptg tuh, aku bwk dorang g taman, pastuh si abg kate nak mkn kfc...aku bwk la g kfc..si adik da merengek nak naik troli mainan kat jusco tuh..aku malas nak tinggal lesen n pinjam troli tuh sbb nak g kfc je kan...tp die tarik2 tangan aku sambil nangis..sbb da lama die nak naik troli tuh, tp asal aku nak g amik, troli tuh da abis..

aku ikutkan jugak la..amik troli n masuk kfc..abg xnak bungkus, nak mkn kat situ katenye, aku g la order..adik xmau kuar dr troli tuh..mkn pun dlm troli tuh..


ni la rupe budak ni dlm troli kat kfc tuh...dgn xmandi lg nye, haish...

ade la mende yg aku order xsiap lg..maka terjadi la perbualan diantara 2 budak kaunter kfc...

Staff A: "byk lg ke yg xde?"
Staff B: "bg la yg tuh dulu, kang aku anta yg lain ni, kesian kat anak kakak tuh dah tunggu..."
Aku    : tengok bebudak kfc tuh dgn muke blur sambil berfikir bile plak aku beranak??kawen pun x lg!!!!!!!!

aku ckp dgn danish, abis la jatuh saham mak ngah bawak korang berdua ni..org ingat korang anak mak ngah pulak..da la mmg mak ngah nyer size mcm mak org  kan....n tau ape jwpn die??
"mak ngah kan sayang abg dgn adik...Abg dgn adik pun sayang mak ngah..."
ape lg yg aku buleh ckp klu die da jwb gitu...

pas balik dr jusco, time aku nak mandi tuh la die nak masuk gak dlm toilet nak mandi pool katenye..maka kena la aku isi air dlm pool tuh n biar dorang main air..sila imagine sendiri camne aku nak mandi, bebudak ni nak main air dgn pool besar terbentang dlm toilet bilik aku tuh...hahahhahha

so, skrg aku mmg xde masa tuk diri sendiri pun..semedang je busy dgn bebudak ni...mandi dgn aku, makan dgn aku, kat mane kite duduk situ jugak die nak main...yg si adik tido pun nak dgn aku...xnak g tido dgn papa die..dgn nenek pun xmau...so, bile bangun pagi aku kena bersiap slow2 sbb xmau die terjaga..kang terjaga kang payah la aku nak g keje..kena wat adegan berpaut kat kaki aku sambil melalak plak pepagi tuh..penyudahnya kena bwk seround dulu br leh g keje..bertambah lambat la aku nak sampai opis..

0 comments:

Post a Comment