wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Friday, July 15, 2011

KaKitAnGaN BoMBa yg BoDoh!!!

aku sgt marah dgn staff bomba yg xde keje nak buat ni..bukan sume hanye sorang ni jer..rugi plak xsempat berkenalan dgn die..klu x, mau aku wat repot psl die ni..

gini citenye, pagi td time nak g keje dlm kul 10pg bih kuang, cam biasa r aku merempit..masa lalu kat MRR2, pagi td kan hujan [sbb tulah aku lmbt masuk opis..wat cam opis bapak sendirik yer.. :D]...aku kat tgh2 antara lane kanan dgn lane tgh...

gambaran bagi senang paham sikit..

sampai kat area depan kompleks hijau kat kg.baru cheras ni, adelah 4WD BOMBA ni dari lane tengah, bagi signal kanan n terus belok tanpa tengok aku yg sedang mengalami kebasahan tahap 2 ni..tau ke tahap 2 tuh camno? ala, bile mane kaki & belah depan badan basah..n masih buleh diselamatkan oleh raincoat tuh!!hahhahaha

sengal, ada ke patut bagi signal terus je pusing stereng tuh tp aku sempat la ngelak ke kanan n brek...



aku brek tuh da sama sampai sebelah pemandu die..maknanye ape??maknanya, klu aku xelak mmg aku da kena seret dgn die lorrr...

sbb die da membahayakan aku, aku pandang driver n n tunjuk F*CK kat muke die...dan aku terus berlalu pergi..alhamdulillah aku x accident..bg aku cukup sampai disitu..malas nak pk walaupun nyakitkan ati!!!tp tidak die yg telah mendpt penghargaan terbaik dr aku...kikikiki

alih2 ptg ni kul 4:18 pm aku dpt kol dr no. 0392217395 dan die nak cr pasal dgn aku..nak gertak takutkan aku ke hape??tp ade aku kesah??da la dgn bahasa & nada yg mmg la cukup "indah" die pakai kan..siap bg full details sume..nama penuh aku dgn alamat segala.

tp aku malas nak layan ckp die pjg2, n terus letak fon..ok fine, die dpt name dgn address aku sbb die menggunakan details yg die dpt dr no.plat moto aku walaupun details lame kan..tp camne die bleh dpt no.hp aku??aku mmg xpuas ati bile kakitangan kerajaan ni menyalahgunakan kuasa dgn amik details aku sume sbb nak wat keje xberfaedah!

ko ingat susah sgt ke aku nak detect no. yg ko pakai tuh???dah la menyalah gunakan tepon pejabat tuk urusan peribadi..die gunakan no. balai ni:-

 Balai Bomba dan Penyelamat Pusat, Kuala Lumpur
 Jalan Hang Tuah,
 55200 Kuala Lumpur

n bile aku kol balik, berlaku la perbualan yg agak sengal bg aku yg mendengarnye ni...

Bomba  : Hello, Balai bomba.
Aku       : Kat mane ni ek?saya dpt call dr no. ni.
Bomba  : [diam sekejap]Kita dpt repot, kita akan siasat.
Aku       : aik, ape kena mengena dgn saya pulak?ni kat mane ni?
Bomba  : ni bahagian siasatan, kita dpt repot dari no. plat.
Aku       : no. plat ape plak ni?ni jabatan mane ni?
Bomba  : P.O.L.I.S, kita akan siasat.
Aku       : [walaupun nak gelak sbb terang2 dia menipu, aku jwb jugak dgn sopan] ok, terima kasih.

aku tanye kat mane ni sbb aku dpt kol dr no. dorang kan, dan dan tulah org yg angkat fon tuh kate kite dpt repot dr no. plat n nnt kita siasat...ape kehalnya tetibe dok sebut kita akan siasat sepuluh kali??aku xkenalkan diri pun lg...bodoh x??siap nak menyamar jd polis lg tuh..aku pijak nnt br tau...hihihihi

ape skrg bomba da tukar profession jd polis or JPJ ke??xcukup dah keje nak dibuat???grrrrrr.....

tahun lepas mslh dgn askar n tahun ni dgn BOMBA pulak...hampeh tul la!!!ape ke anti sgt aku dgn badan uniform ni sampai kena selalu ade mslh dgn dorang?dush dush dush..

so, skrg aku tunggu ape lg die nak wat..lelebih kang aku wat je polis repot, abis citeeeeee.. :D

0 comments:

Post a Comment