wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Wednesday, November 24, 2010

majlis besar keluarga kami! ~nikah~

adik aku ni agak cerewet + byk songeh skit. klu org xkenal, mesti xsanggup nak layan. but for me, cerewet tuh perlu tp kena tempat la kan.. nak lg event kawen camni...sekali seumur hidup (insyallah) kan?? kena la cerewet ye x klu nak mencapai our dream wedd kan...

nape adik aku xnak kawen 10.10.10 cam sheikh muszaphar tuh? atas alasan-alasan berikut la yg menyebabkan kiteorg decide a week after that tarikh cantik..
  1. ramai sgt org kawen time tuh, so xsyok la!
  2. caterer da fully booked for that date
  3. mak andam yg di inginkan pun fully booked
  4. photographer juge...
  5. & byk lg sebab2 adik aku...so, family decide la wat a week later.

adik aku nikah 16-10-2010, time ni sebenarnya aku terlibat dgn event kat KL Convex tp nak wat camne kan, dorang lmbt bgtau nak join event tuh n aku da apply cuti awal2, so bos kena cr part timer tuh handle event kat KL Convex tuh...

berbalik kepada kawen td, majlis adik aku ni di buat di rumah abg aku kat amanputra, puchong. sbb lokasi ni dipilih ialah sedara-mara mak aku sume ade kat area puchong tuh n dorang xtau rumah kami kat cheras nun...time edarkan kad ni pun bile ckp amanputra haram dorang tau kat ne walaupun memasing org puchong, so mak aku ckp ayer itam br dorang tau..sbb dedulu tempat tuh lombong..adik aku nikah kat masjid putra perdana kul 3.30..padahal janji kul 3.00...sbb kiteorg kelam kabut uruskan makan tuk tetamu kat umah, maklum r ari sabtu tuh xpakai catering, masak sendirik!

pas kiteorg siap2 n bergegas ke masjid..otw nak g daddy kol tanye aku da jauh ke..aku tanye nape, rupenye adik aku xbawak IC...nervous nak dpt laki sampai lupe segala mende..so, aku kena patah balik umah tp kat blkg aku de 4 kete yg ikut nak g masjid...so aku kena lead dorang dulu n then br leh turn back...sbb tulah makin lmbt adik aku nikah..dan yg paling sadis skali, kiteorg lupe jemput en.ismail abdul majid a.k.a atok tompel masa majlis nikah ni...


ok, masuk masjid dgr ustaz tuh ngok ngek ngok ngek sampai die sound my sis sbb senyum kat aku pas tgk gambo sbb die ingat adik aku xdgr die ckp n main2...1 je aku xsuke ustaz ni, die sound pasal org yg pakai selendang..die kate ni xmenutup aurat n klu ikut hati die, die halau dah n siap pin point kat org tuh...so, semua tetamu memandang kepada mereka..aku xsuke la camtuh, kan ke wat org tuh malu!


tema nikah is white...so kami satu family (pengantin, mama, aku, abg, kakak ipar n adik) pakai kaler putih except my daddy, daddy pakai kaler hitam.sbb nye aku pun xtau nape die excited sgt nak pakai baju itam yg die jahit sendiri tuh...

 
               bapak aku ke yg nak nikah ni?hehehhe..wali la...

saspen, nebes sume ade la...




 




dengan sekali lafaz alhamdulillah siti mariam suzainie telah sah menjadi isteri kepada syaiful razmie. semoga adindaku ini menjadi isteri yg solehah lg taat seperti fatimah az-zahra. semoga ijab dan kabul ini diredhai ALLAH dan semoga kurnia & rahmah-Nya bersamamu. Amin.

0 comments:

Post a Comment