wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Thursday, November 25, 2010

lelaki kurang ajar!!!!!!!!!!!!!

 keratan harian metro

tanggal 22 November 2010, terjadi kejadian yg x dpt aku lupakan sampai skrg..tarikh paling malang dlm calendar saye!!!

just as usual, bgn pagi tuh nak g keje tp hujan plak..start dr kul 7 sampai kul 9..so aku msg bos around 7.30, yg arini aku lmbt sbb ujan..maklum r aku naik moto, malas r nak redah ujan n sampai opis nnt basah2..klu nak naik kete lg da lmbt r klu nak kuar kul 7.30 tuh + aku xsuke naik kete n redah jammed...so aku tunggu ujan reda br gerak g keje...dlm 9++ aku kuar umah seperti biasa walaupun ati aku berat + malas nak g opis...biasa r ari isnin kan...monday blues agaknya.

aku ikut MRR2 dr cheras ke Jalan Ampang di mana terletaknya opis aku..aku amik susur kiri tuk kuar ke ampang dr MRR2. perjalanan sgt smooth coz jln da xjammed. aku susur kiri n try tuk masuk jalan ampang, sampai kat depan Petronas which is about 1 km from my office, ade trak tentera depan aku, so aku tukar gear n tarik pick up tuk potong trak tuh n masuk lorong kanan. 

aku berjaya potong trak tuh, YES!!!!

alamak....ade motor plak kat sebelah trak trak tuh!!!!xsempat nak elak, KEDEBOOOMMM...mamat tuh tergolek!

aku berlaga handle dengan moto die...aku sempat pegang handle moto mamat tuh sbb aku xnak die jatuh...tp die terjatuh gak. aku try brek sampai jd cam ular tgh jln tuh sbb nak berentikan moto aku n bile berjaya kawal moto, aku patah balik  

NIAT ati nak g tlg mamat tuh, tp xsempat aku sampai kat die, die bangun n meluru kat aku. aku brek & die terajang moto aku, maka aku tergolek la bersama moto ke jalan sebelah. mujur xde kereta kat lorong bertentangan klu x, confirm aku da lenyek!

aku bangun n ckp 

"maaf bang, saya salah..sorry sgt..."

xsempat aku abis ckp, die jwb, 

"byk la ko punye maaf!" die angkat kaki and DUSHHHHHH kat PERUT aku...

aku sempat ckp ni je 
"Ya, ALLAH..."
n jatuh terduduk dengan muke berkerut seribu sebab senak gile BABI!!!!

pas tuh die dtg lg sepak blkg aku, sepak pinggang n punggung aku...

aku just buleh kata "MASYALLAH...." 
dan die tolak kepala aku & almost terhantuk kat handle moto aku!!!

pada masa yg same makcik naik kete saga BLM colour purple berenti tgh jalan, kluar and teruk peluk aku...aku yg terkejut & sakit terus menangis kat die walaupun aku xkenal die....aku nangis sambil ckp, saya da minta maaf tapi die sepak juge...sakit...n terus teresak2...(bergenang air mata aku time tulis ni) MILLIONS THANKS to AUNTIE SAHARA!!!

org ramai leraikan abg tuh & tlg alih moto ke tepi...aku yg menangis teresak2 dibawak ke tepi and ditenangkan oleh org ramai..pas tuh aku & abg BODOH lg BANGANG tuh sambung bertekak. aku marah die, 

"saya tau la saya salah sebab tuh saya patah balik..xperlu la nak sepak saya kan???apa hak abang nak sepak saye?saya bukan ahli keluarga abang!!!luka sikit je pun"

aku ingatkan budak muda sbb baran g terajang aku kan, rupenye pakcik tua ntah brape ari lg nak MAMPOS!!!elok la klu ALLAH tarik nyawa die awal2...aku ckp gini bukan sebab benci tp klu aku sbg org luar die buleh terajang camtuh, ape la nasib anak bini die ek klu ade salah???kena pijak kot dgn boot die kot!!

dengan tangan menggigil & teresak2 aku terus call adik aku yg tgh keje kat HKL tuh...bgtau ape yg jd & suh die dtg..pastuh aku call bos, bgtau aku xcident & lmbt masuk opis..tp pakcik tuh buleh sound aku, 

"dah jom g balai xyah nak call sume org, ntah sape2 lg die nak call.."


eh, suka hati aku la kan nak call brape ramai yg aku suke..bill tepon tuh aku yg byr bukannye ko yg bayar pun...BODOH!!!!

org ramai kat situ ckp kat die, abang pegi la dulu, adik ni tunggu family die..tp die duk bising2 lg nak g balai..nape die ingat aku nak lari ke?takut nak g balai?ke die ingat aku xde lesen??eh, lesen lori pun aku buleh amik klu aku nak tau!!!


xlama pastuh ambulance Jbtn Pertahanan Awam (JPA) and police sampai sbb auntie SAHARA call 999...pakcik tuh masuk ambulance & polis tanye aku ape yg jadi...


skali tuh, jeng jeng jeng


adik lelaki aku sampai dgn baju uniform putih die tuh terus stand moto n cari pakcik tuh..adik aku tanye kat petugas JPA, mane pakcik tuh n dgn ikhlas lg jujur budak tuh tunjuk kat dlm ambulance...

adik aku jerit kat situ,


"mane lelaki bodoh tuh??apahal belasah pompuan??nak tunjuk kuat jom r dgn aku...1 to 1..klu berani meh r turun!!!"

masa ni adik aku da meluru kat ambulance...aku kena berlari g peluk & tenangkan die n police pun pegang die, klu x, mmg da pecah la muke pakcik tuh kena belasah dgn die...bile da berjaya tenangkan adik aku, polis dtg & borak dgn kami..die suh aku g wat report n minta surat g wat medical check up.


aku gerak dgn adik aku g balai n wat report, system polis down plak..pakcik muduh tuh sampai nak wat report gak, die masuk & angkat tangan kat adik aku sambil ckp "SABAR dik SABAR"...oh, pandai plak suh org sabar, time ko belasah aku, ko xpk pun!!

almost 1 hour kat situ and kami gerak g kecemasan. No, giliran aku 123, no. yg di panggil skrg 114 tp aku berjaya dpt masuk awl dgn pertolongan member adik aku kat kecemasan tuh.


jumpe je doktor tanye nape sbb aku cam sihat, then aku cite la ape terjadi blah blah blah..tanpa check ape2, doc trus suh wat xray..dpt xray, die kate ok..die check aku, die suh g wat urine test...check xde darah dlm urine & die mintak asst. bg injection pain killer & masuk drip 1 bottle..pas abis 1 bottle, aku still sakit, die terus wat scan..cam scan org ngandung tuh!!!


dok tekan perut, rahim & lain2...haish...malu aku kena raba dengan doc tau...da la doc tuh muda & agak ensem kan...haish..jatuh saham saye!!

Then, die decide masuk lg drip & inject another dose pain killer n pastuh aku buleh balik..

siap kat spital, aku bergerak ke balai pudu tuk jumpe Insp. Hartini, lanjutan siasatan kes pukul n ke Balai Jalan Bandar tuk report accident.

Aku kena SAMAN menyebabkan kemalangan...RM300 akan melayang!!!


ni sume sebab pakcik BODOH tuh aku skrg trauma nak naik MOTO & lalu depan petronas tuh!!!


skrg aku susah nak tido mlm & asik terjaga tgh mlm,nak tau sebabnye???


sebabnye aku dok teringat2 cara die belasah aku & kesakitan yg aku alami...nak baring terlentang or menangkup xbuleh, buleh ngereng belah kiri je coz belah kanan sgt sakit...sgt xselesa!!!

sambungan kat sini
 

6 comments:

  1. astagfirullah. gile ke ape laki tu? ntah dasar ape, suka hati pukul pompuan??!! mcm haram!! eeeee! marah btl sy rase ni...
    k.su cmne skrg? sabar ye k.su. bnyk2 istighfar.. ade tu bende2 lepas yg Allah nk maafkan k.su, sbb tu Dia duga k.su mcm ni... atau mungkin juga Allah nak dtgkn kebaikan utk k.su selepas ni, inshaAllah.. sabar ye, kakak sayang.. sy doakan semoga k.su cepat sembuh dan kembali normal dan ceria spt biasa.. TAKE GOOD CARE, ye kakak bear!! i MISS you!! and will always pray for you~~~ salam sayang dari haida~

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah haida...akkda ok sikit tp trauma la...skrg g keje naik kete, takut nak naik moto...
    tulah, ade hikmahnye...salah satu, akk dpt ramai kenalan baru pas kejadian ni..n akk kuatkan diri bwk kete g keje (kena bangun awl, bagus sbb xla terbabas subuh)...hikhikhik

    ReplyDelete
  3. Gila arkk pgalaman ko Sue. takut plak aku baca.. kalo la jd kt aku, mau jd gila aku kt tgah jalan tu. Orang tua centu memg da tecemar, da x ble jd teladan daa kt org muda cam kite. Seb bek org ramai, kalau jd kt tmpat xdak org, nauzubillah. Bagus gak ada org cam kSahara tue, brani benti tarik ko. Tapi Sue, aku tau ko kuat semangat... rahmat Allah bersama dgn ko, insya-allah.

    p/s: Aku rasa isu road bully ni da banyak sangat kt Mesia nih. Tambah kt org pompuan... Kene wat qualitative study ni, hrmmm (nuura)

    ReplyDelete
  4. thanks nuura, sbb terkejut sgt time jd tuh aku xmelawan pun, mak aku punye la marah sbb aku serah je bdn gemok aku ni padahal aku bukannye xleh melawan...

    aku mamapu doakan je semoga ALLAH membetulkan kpala otak pakcik yg da 38taun tuh...hehehhehe

    ReplyDelete
  5. Aku de wat entry kt blog aku pasal ni. Tersalah paham plak igtkan yg berita tu org lain. rupenyer Gko gak. Aku de credit sikit kt ko coz dpt inspirasi drpd pgalaman ko gak. Boley arr?

    ReplyDelete
  6. ok je...xpe aku paham klu ramai org yg salah paham bile bace paper rituh..nnt bg link kat aku k..leh gak jln2 blog ko..

    ReplyDelete