wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Friday, August 5, 2011

DiRimU bEgItU BeRHaRgA!!!

smlm g melilau kat tenet sbb xde keje yg boleh dibuat + ptg smlm ujan, maka lmbt la aku balik...dr buang masa, aku pun cr la bahan bacaan. jln2 n terjumpe blog ni..

maybe ramai yg da tau pasal ni tp aku br je tau..biase r aku kan mmg suke tertinggal ketapi!!!

menitik air mato den...sian weh...tp sapa sangka kan arini kite sihat esok kite da terlantar..tuh ujian ALLAH wat mereka..tp aku mmg kesian abis la klu kes membabitkan baby ni...

comel kan??

gini kisahnya...

kak moon, saya C&P je la entry anda..senang skit..
 kak moon wrote:
 Those who are still new to this blog here's the summary

Norma is my biras
Age 26 , suffer brain cancer stage 4
Married last year Mac 2010 , lahirkan rafiq bulan Jan 2011
Start sakit masa pregnant 7 bulan .
As soon bersalin terus dia tak boley bangun
The cancerous tumor is 7 cm kat saraf tunjang dia
5 X operation . 2 mon after operation ...tumor tew membesar balik
dah 15X radioterapi tapi tak memberi kesan
she is to weak for kimo
hospital dah surrender
now dia berada di rumah nya at Balakong
(dekat jek ngan umah aku tp aku pun br jek tau)
 nak cite selanjutnya n segala proses rawatan norma tuh, bleh refer link kisah2 norma yg kak moon da compile kan..


dr sihat, cantik, ceria gini..



 dlm masa beberapa bulan je...





mmg sedih weh..br je berumahtangga, ALLAH da bg dorang ujian yg besar..yg paling terharunya sbb si suami sanggup berkorban segalanya tuk isteri tercinta!!hebat sungguh kasih beliau..blum tentu sume org sanggup tau..nak lg br kawen ni..silap2 da g kawen lain..

btul cam kate kak moon, bila mane sume org kata watak si Seth dlm Nora Elena tuh la lelaki paling penyayang n romantik, tp realitinya en.Talib adalah sorang suami yg paling tabah n penyayang!!!

dgn kisah2 norma ni kite dpt tengok betapa hebatnya pengorbanan seorang suami, bapa & juga ibu. ikatan kekeluargaan tuh pun penting bagi pesakit camni..semangat keluarga tuh sedikit sebanyak melegakan pesakit...

well, kuarga aku kan mmg ada salasilah cancer ni..ingat dulu, time nengok arwah nyah sakit..sampai ade bonggol kat blkg die..kesian sgt, tp berat mata memandang, berat lg bahu yg memikul...

tetibe aku sgt beremosi...T___T

kite maybe xleh nak tlg jaga die kan, but maybe kite leh tlg dr segi yg lain..or at least kite tlg baby rafiq yg xdpt rase kasih ibu dr lahirnya..moga ALLAH merahmati & mengasihani kita semua...amin

CIMB
01070068677528
Noormawati Mohd Rasif


pic & info credit to kak moon

0 comments:

Post a Comment