wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Thursday, January 13, 2011

operasi giler ku...

Last weekend g banting...tujuan utamanya adalah kerana saya ingin memakan kerepek pisang...mcm2 la kat kl xde kan???yg lebihnye nak bwk cucu2 atok n nenek g jenjln...tp mmg klu beli kat kilang tuh lg puas...

sampai kat situ daddy hulur RM100 suh beli ape yg aku nak, dgn pantas la kan aku tarik segala plastik kerepek yg aku suke...RM 60 juge la duit daddy abis dikerjakan dek aku!!!mujur aku masih beringat, klu x, kena mintak duit tambah lg...hikhikhikhik...

daddy kata, rugi dtg jauh2 klu beli sikit, so bukan la salah aku klu duit die abiskan???

pastuh alang2 da sampai, kami pun terus ke pantai morib...dlm perjalanan danish asik tanye mak ngah jauh lagi ke lautnye?excited teramat la budak sorang ni nak ke laut...
bile sampai je terus jerit, adik cepat la pakai kasut, da sampai laut ni...
memula mcm memalu, main kat pasir je...




makin lama makin dekat dgn air tuh....


tgh2 layan bebudak kat gigi air tuh, ade org pakai uniform dtg kat aku...aik, aku ade buat salah ke?ke xbuleh main kat air ni?pantai ni da jd pantai persendirian ke hape...rupenye org tuh org Majlis Perbandaran nak minta  kerjasama aku suh main kat sebelah sane skit sbb org petronas nak wat shooting iklan raya...mengada tul org iklan ni, pantai tuh punye la besar, kat belah aku tuh jugak yg die nak!!tp aku xbyk cite, trus je gerak jauh skit...skali tuh danish nampak lelayang, die nak lelayang pulak...makanya atok pun beli la...murah je 3 hinggit je pun...
danish yg semangat berlari dgn lelayang beliau...
sesi berebut lelayang dgn abg, dania pun sibuk nak main jugak tp malas nak lari...abis tuh camne lelayang nak terbang?

abg yg baik, camni lah...xmau berebut dgn adik, die pun ajak mak ngah masuk air...nak masuk sengsorang penakut...n xpasal2 mak ngah kena masuk laut skali...di taekwondonye ombak tuh...abis seluar saya basah okeh...da la xbwk seluar ni...haish....


 

 
 n adik dania sambung main lelayang dgn nenek!

da kul 6.30 bebudak xjugak nak naik mandi..nak main lg...tp pas pujuk br dorang naik....dlm toilet tgh lap si danish, die ckp
mak ngah, esok kite dtg sini lg yer...
mak ngah bg jwpn spontan
byk cantik muke ang, ang ingat dekat?
danish sengih cam kerang busuk...

jauh ke?
 mak ngah speechless....

pastuh die repeat dialog yg same kat nenek n atok...mak ngah kena tukar pakai kain batik nenek!pas siap mandi sume, lapo rupenye bebudak ni pas main air, mujur nenek de bwk bekal...so mereka pun mkn dgn jayanya disuap oleh nenek...klu nenek xbwk bekal, xkan nak g mkn kat kedai dgn gaya mengancam mak ngah ni??pengsan.....

0 comments:

Post a Comment