wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Wednesday, January 26, 2011

cara-cara menangani stress

korang stress??bengang??rase nak maki org??
y not korang cube cara aku kat bawah ni...mesti korang relax skit...walaupun stress tuh maybe x abis tp relieved skit la kot...

ni terapi yang aku cube untuk menangani stress yg berlebihan yg ade dlm diri aku lately...

ramai je yg da tau qoutes glamer dr Dato Seri Samy Vellu sepanjang beliau berkhidmat dgn gomen dulu...tp bile dibaca semua quotes tersebut mmg berhasillah dlm mengurangkan stress aku ni... arini aku bantai gelak dgn jayanya di kala waktu opis...
Samy Velu quoted on Pos Laju:
"Besoh kirim, hari ini juga sampai" 

During water crisis:
"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!"



His welcome speech in most of his functions:
"Selamat datang saudara-mara semua" (It should have been “saudara-saudari”)
bile bace yg ni aku okeh lagi...senyum gak la dgn kesalahan bahasa & slang yg beliau gunakan...then aku truskan dgn quotes2 beliau yg lain...

On one TV news when he tried to say he felt very ashamed:
"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar

aku gelak besar okeh bile bace qoutes ni!!mmg kelakar + aku berotak kuning dikala itu maka makin galak la aku gelak..sampai meleleh air mata ku....

Samy said in one of his “ceramah”:
"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Then one pakcik asked, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" And Samy gloriously replied, "Kalao takde sungai, kita bina sungai"
Samy's most favourite quote on the news for the decade is this:
"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!”
korang agak2 klu kite yg ckp mcm ni, kena buang negeri x?hahahahahhahhahahha
On social society's problem:
"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade"
During blood donation's program at Sungai Siput:
"Marilah kita semua menderma dare"
apa ke halnya aku nak derma dare???aku xmau menderma dare!!!kahkahkah
During the height of the Al-Arqam's saga, he said in a press conference:
"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam"
ape kejadahnya pemuda MIC ade dlm Arqam????
At an opening ceremony for a new building:
"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain"
kekdahnya, klu yg sorang ni pun lurus bendul, maka terjadila 1 adegan panas yg xdpt dilupakan..tp mujur tetamu tersebut bijak menangkap apa yg dimaksudkan..

And of course the world's greatest joke of all times:

"Kita akan bina roket pigi matahari." One of the reporter responded, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy replied, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam"
Matahari ada waktu malam kah?klu malam atenye, matahari tukar jd ice ke hape?

sume qoutes diatas adalah aku copy paste dr Rumah Borak versi mengejar Impian 2011
Papepun, thanks to Dato Seri Samy Vellu yg berjaya membuatkan kite senyum dgn qoutes beliau seperti diatas..dan sekarang pengganti beliau dlm penyalahgunaan bahasa adalah Mr. David Teoh!!bile mr.david ckp aku xla gelak tp rase nak suruh die g amik kelas bahasa malaysia basic...

0 comments:

Post a Comment