wit luv

welcome to my blog, feel free to comment below or email me tenggilings@yahoo.com

Tuesday, March 29, 2011

erkkk...haram??

Betul ke poco -poco diharamkan?ke aku sorang je yg tertinggal ketapi?xkisah la walaupun aku tertinggal..maybe ade jugak org lain yg ketinggalan mcm aku..so, just share info tuk sume k...


aku bace kat sumwhere td yg kate mufti perak da kuarkan pekeliling tp btul ke?



cam xcaya je kan, bukan ape, poco-poco tuh kan 1 senaman yg glamer la skrg ni kat m'sia ni...abis sume anak dara, mak dara, nenek2, atok2 sume bersemangat klu bab poco poco ni..tak mustahil ramai juge yg lalai tanggungjawab sendiri sbb poco2 ni..

poco2 ni pun byk dimasukkan dlm event2 yg dianjurkan, baik gomen or swasta..klas poco2 ni pun bersepah2 hampir di setiap perumahan rase aku..aku xtau btul ke x berita ni, mari kite nilaikan bersama...

pic credit to uncle google

Sebenarnya tarian poco-poco ini berasal dari Filipina bukannya dari Indonesia. Ia ditarikan oleh masyarakat yg berugama kristian ketika mereka menghadiri upacara sembahyang mingguan mereka. Lihatlah sahaja bagaimana pergerakannya, yang membentuk salib.
info dr sini

 aku ingatkan dr indonesia tp bukan rupenye..sbb lagu die mcm bahasa indonesia tp xtau plak tarian tuh dr dr filipina! klu tgk dr video kat utube nu, step die membentuk salib tuh mmg la ade kan tp....ntah la, aku pun xtau step poco2 ni camne..maklum r, aku mmg xminat bab2 sukan senam ni segala.. :)

lg pulak tarian ni ade je dlm sume modul kursus2 gomen seperti yg dihadiri oleh mama n eyit..eyit dr xtau poco2 sampai jd tau la step2 die segala!

klu btul haram kenapa tidak diwar2kan seantero malaysia?ni tidak, sibuk pasal kes liwat la, kes video lucah la..semak pale aku bile bukak berita tv asik2 ulang cite tuh..suat kabar pun same...tp bile isu2 agama ni slalu xdpt perhatian!!

aku try bukak website mufti perak tuk cr pekeliling or info psl  ni tp website die hampeh yer...x loading pun...ke serve penuh? 

pendekatan yg aku ambil mcm stated dlm blog ni, 
" tinggalkan apa yang menimbulkan keraguan dan ambillah apa yang tidak meragukan"

1 comment:

  1. hee dh lama dh isu ni tp xdpt respon dr pihak atasan pn...mgkin sbb dorang sndiri pn nak tarian ni dlm stp kursus...seb bek kursus aku attend xdak menda2 ni... mcm biasalah apa yg meragukan elok ditinggalkan... aku ada tanya pndpt kwn aku psl ni dia kata kalo ubah step xdak mslh...jgn follow sebijik2 step dorang 2... wallahua'lam...

    ReplyDelete